ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးလွ်င္ ဒုကၡသည္မ်ားကိုေနရပ္ျပန္ပို ့မည္ဟု ထိုင္း ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး ေျပာ

ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခု အတြင္းမွာ ပထမဦး ဆံုး က်င္းပတဲ့ စစ္အစိုးရ ရဲ ့ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပၿပီး စီးသြားရင္
ထိုင္းအစိုးရ အေနနဲ ့ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္က ဒုကၡသည္ ေတြ ကို ေနရင္း ေဒသကို ျပန္ပို ့မွာ ျဖစ္တယ္ လို ့
အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ နယူးေယာက္ ၿမိဳ ့ ကုလ သမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံ မွာ တက္ေရာက္ စကားေျပာဖို ့ေရာက္ရွိ
လာတဲ့ ထိုင္း ႏိုင္ငံျခား ေရး၀န္ ႀကီး က Asian Society ႏွီးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲ မွာ အခု လို ေျပာၾကား လိုက္တာ ျဖစ္
ပါတယ္။

ထိုင္း ႏိုင္ငံထဲမွာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံက ေရႊ ့ေျပာင္း လာတဲ့ လူဦးေရ ႏွစ္သန္းေက်ာ္ရွိၿပီး နယ္စပ္ ဒုကၡသည္ စခန္းေတြမွာေတာ့ တစ္သိန္းခြဲ ေက်ာ္ရွိတယ္လို ့ေျပာၾကားသြားပါတယ္။ ထိုင္း ႏိုင္ငံ ထဲမွာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံက ဒုကၡသည္ေတြ တင္ရွိတာ မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာ ႏိုင္ငံက ေျပာင္းေရႊ ့အေျခစိုက္ လာတဲ့ အလုပ္သမား ေတြ လည္း
ရွိပါတယ္။ကဆစ္ ဖိရူမာ က ဒုကၡသည္ ေတြ ကို ေနရပ္ ျပန္ပို ့ေရး ဟာ ထိုင္း အစိုးရ ရဲ ့ဦးစားေပး အစီအစဥ္ တစ္ရပ္ ပဲ လို ့ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားပါတယ္။

ထိုင္း ႏိုင္ငံေျမာက္ ပိုင္းမွာ အေျခစိုက္ တဲ့ MAP ေဖာင္ေဒးရွင္း ရဲ ့ ဒါရိုက္တာ ဂ်က္ကီ ပူေလာခ္ ကေတာ့ ေရြးေကာက္ ပြဲၿပီး လို ့အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုရင္ ေတာင္ ဒုကၡသည္ ေတြ ရဲ ့ဘ၀ ကေတာ့ အျပည့္
အ၀ လံုၿခံဳမႈ ရွိမွာ မဟုတ္ ဘူးလို ့သံုးသပ္ ပါတယ္။ ထိုင္း ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးက ဒုကၡသည္ ေတြ ထဲက တစ္ခ်ိဳ ့

ဘန္ေကာက္ အေျခစိုက္ ထိုင္း ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာသူ ဦးေက်ာ္လင္းဦး ကေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာ ယာယီ မီွတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူေတြ နဲ႕ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေတြဟာ
တခ်ိန္ခ်ိန္မွာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္ရမယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႕ အယင္ကတည္းက နားလည္ထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလို ျပည္တြင္းကိုျပန္တဲ့ေနရာမွာ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရးတိုးတက္မႈရိွမွ၊ ျပည္တြင္းက အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အမွန္တကယ္ ျဖစ္ထြန္းမွ၊ ၿပီးေတာ့ နယ္စပ္ေဒသမွာ စစ္ပြဲေတြ ခ်ဳပ္ျငိမ္းၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈရိွမွာ သူတို႔ ျပန္တဲ့အခါ သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ လံုျခံဳမႈ၊ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း နဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းႏိုင္မႈေတြ ရိွမွာပါ။ ေလာေလာဆယ္အေျခအေနမွာေတာ့ နယ္စပ္ေဒသမွာ စစ္ပြဲေတြ ဆက္ရိွေနေသးတယ္၊ အပစ္ အခတ္ရပ္အဖြဲ႕တစ္ခ်ိဳ႕က စစ္အစိုးရ အလိုက် နယ္ျခားေစာင့္တပ္ မဖြဲ႕ႏိုင္တာေၾကာင့္ တင္းမာမႈေတြရိွေနတယ္။ ဒီလို တင္းမာမႈေတြကေန စစ္ပြဲေတြ ဆက္ျဖစ္လာ ယင္ ဒီလူေတြက ထိုင္းႏိုင္ငံထဲကုိပဲ ျပန္၀င္လာၾကဦးမွာ။ ဒါကို ထိုင္းအစိုးရအေနနဲ႕ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ထားဖို႔လို္တယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးဖိႏိွပ္မႈေတြ ဆက္ ရိွေနယင္လည္း ဒီ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲကိုပဲ အဓိက ထားၿပီး ေျပး၀င္လာဦးမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္းအစိုးအေနနဲ႕ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲမွာ ယာယီေနထိုင္ေနတဲ့ ဒုကၡသည္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူေတြကို ျပန္မပို႕ခင္မွာ ျပည္တြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး တိုးတက္မႈေတြရိွဖို႕၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး အမွန္တကယ္ျဖစ္ဖို႔၊ ေနာက္ၿပီး ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္တဲ့အေနနဲ႕ ဖမ္းထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အားလံုး ျပန္လႊတ္ေပးဖို႔ အယင္ဆံုး လိုအပ္တယ္၊ ဒီလို တိုးတက္မႈေတြရိွေအာင္လဲ ထိုင္းအစိုးရ က ျမန္မာစစ္အစိုးရကို တိုက္တြန္းနားခ်သင့္တယ္ လို႔ သူရဲ ့
သေဘာထား အျမင္ ကို Freedom News Group ကို ေျပာပါတယ္။

ထိုင္း ႏိုင္ငံတြင္း ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြ အခု လို အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေၾကာင့္ ေရာက္ရွိ ေနရတာဟာ ျမန္မာ စစ္
အစိုးရ ရက္စက္မႈ ေၾကာင့္ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ လာရတဲ့ သူေတြ ရွိသလို၊ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ စီမံခန္ ့ခြဲမႈ အသံုးမ က်တာ ေၾကာင့္ အလုပ္ အကိုင္ ေတြ ပါးရွားၿပီး ေမြးေျမရပ္ ကို စြန္ ့ခြာၿပီး တျခား ႏိုင္ငံေတြ မွာ အခု လိုစီးပြားရွာ ရ ေတြ ေပၚေပါက္ လာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မဇ္ဟဗ္မ်ား ကြဲလြဲျခင္းဆုိသည္မွာ

               အစၥလာမ္ သာသနာေတာ္၏ ပညတ္ခ်က္အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ကြဲလြဲမႈမရွိ၊ ကြဲလြဲခြင္႕မရွိ
သည္႕ ပညတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕အမႈကိစၥမ်ားသည္ ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္ ၌ အတိအလင္းေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေသာေႀကာင္႕ ထုိကိစၥမ်ားႏွင္႕ ပတ္သက္၍ တရားေတာ္၏ အမိန္႕မည္
သုိ႕ ရွိသည္ကို ေမးျမန္းဆည္းပူးႏုိင္ရန္ ၀ါရင္႕၊ သမာၻရင္႕၊ က်ယ္၀န္းနက္ရႈင္းစြာ အသိအျမင္ရွိသူ၊ သစၥာသမာဓိရွိသူထံ ခ်ဥ္းကပ္ရန္ အေရးႀကီး၏။ အီမာန္ႀကီးေလးပါးစလံုးသည္ ေဖာ္ျပပါ အရည္အခ်င္းမ်ား
ႏွင္႕ ညီညြတ္ၿပီး၊ အစၥလာမ္႕ေလာက၌ တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားျခင္းခံရသူမ်ားျဖစ္ေသာေႀကာင္႕ယင္းတုိ႕၏ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင္႕ ဟဒီးဆ္ေတာ္မွ ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ ပညက္ခ်က္မ်ားကုိ ဥပေဒအက်ယ္ျပန္မ်ားအျဖစ္လက္ခံထားႀကသည္။ 
ထို႕ေႀကာင္႕ အလႅာဟ္႕ ရစူလ္ ၏ မိန္႕ျမြက္ခ်က္မ်ားကုိ နာခံရမည္႕ အစား ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အမိန္႕ကုိနာခံေနႀကသည္ ဆုိလွ်င္မမွန္ကန္ပါ။ အလႅဟ္႕၊ ရစူလ္၏ မိန္႕ျမြက္ခ်က္မ်ားကုိ ထုိသူေတာ္စဥ္အီမာန္ႀကီးမ်ားက ေဖာ္ထုတ္ျခင္းျဖစ္သျဖင္႕ မွန္ကန္ ခုိင္လံုသည္ ဟုမွတ္ယူရမည္။ ထိုအီမာန္ႀကီးမ်ား၏ ဥပေဒအက်ယ္ျပန္ခ်င္းကုိ မည္သည္႕ အသိတရားရွိသူမွ် မူလဥပေဒနဲ႕ဆန္႕က်င္သည္ဟု သေဘာမပုိက္ပါ။ သုိ႕ပါ၍ အီမာန္ေလးပါးစလံုးက ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးစ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပထားျခင္း
ေႀကာင္႕ ထုိအီမာန္ႀကီးမ်ား၏မဇ္ဟဗ္(က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္
ႏွင္႕ ဟဒီးစ္ေတာ္မ်ားမွ ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ ပညတ္ခ်က္) အေပၚ လိုက္နာက်င္႕သံုးျခင္းသည္ ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးစ္ အေပၚလိုက္နာက်င္႕သံုးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဖိကဟ္ မဇ္ဟဗ္ အားလံုးသည္ရွရီအသ္ ျမစ္ႀကီးမွ ခြဲထြက္လာေသာ ျမစ္လက္တက္မ်ားျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူထားရမည္။

အီမာန္ႀကီးမ်ား အလွ်င္ ေခတ္သည္ ခုိင္းရုလ္ကုရူန္း (အေကာင္းဆံုးေခတ္) ျဖစ္၏။ ထုိေခတ္ရွိမြတ္စ္လင္မ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႕ စိတ္ႀကိဳက္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိႀကပဲ ဆြဟာဗဟ္ မ်ားထံေမးျမန္းဆည္းပူးႀက၍ က်င္႕သံုးခဲ႕ႀကသည္။ အီမာန္ႀကီးမ်ားေခတ္ေနာက္ပိုင္း အိဂ်္ေသဟားဒ္ (ကုရ္အာန္ႏွင္႕ ဟဒီးစ္ေတာ္မွ ပညတ္ခ်က္ေဖာ္ထုတ္ျခင္း) လံုး၀ လုပ္ခြင္႕မရွိဟူ၍မဟုတ္ပါ။ အိဂ်္ေသဟားေဒ မုသြလားက္ (မိမိ အသိဥာဏ္ျဖင္႕ ကုရ္အာန္ႏွင္႕ ဟဒီးစ္ေတာ္မွ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္း) အတြက္ အထူးလုိအပ္ေသာ အသိ၊ပညာ၊သိကၡာ၊သမာဓိ၊ သကၠ၀ါစံခ်ိန္မမွီျခင္းသာျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႕ေသာ အဆင္႕ရွိသူ မေပၚေပါက္ႏိုင္ေတာ႕ပါ။ အကယ္၍ အိဂ်္ေသဟားဒ္ျပဳခြင္႕ရွိေနေသးပါက အုမၼသ္ထု အတြင္း၌ စည္းလံုးမႈ ပ်က္ျပားမည္႕ အႏၱရာယ္ရွိႏုိင္ေပသည္။
အီမာန္ႀကီးမ်ား ကြဲလြဲခဲ႕သည္ဆုိရာ၌ လူတစ္ဦးႏွင္႕တစ္ဦး သေဘာေပါက္နားလည္ႏုိင္မႈ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ
ႏွင္႕ သုေတသနျပဳႏုိင္စြမ္း ျခားနားျခင္းသည္ ပင္ကုိုယ္သဘာ၀ ပင္ျဖစ္ေသာေႀကာင္႕ ၄င္းတုိ႕၏ ထုိးထြင္းႀကံဆ၊ ေတြးေခၚဆံုးျဖတ္မႈမ်ားသည္လည္း ျခားနားေနမည္ျဖစ္သည္။ ကြဲလြဲေနမည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ ထုိအီမာန္ႀကီးမ်ားသည္ တရားေတာ္၏ သေဘာေတာ္ႏွင္႕ အညီ ကြဲလြဲေနျခင္းျဖစ္သျဖင္႕ အမွန္တရား အေပၚ၌ကြဲလြဲျခင္းသာ ျဖစ္ေပေတာ႕သည္။ အီမာန္ႀကီးေလးပါးစလံုးသည္ အမွန္တရားေပၚ၌ရွိႀက၍တစ္ပါးပါးေဖာ္ထုတ္ထားေသာ မဇ္ဟဗ္အေပၚလိုက္နာ ျခင္းသည္ အမွန္တရားအေပၚ လိုက္နာက်င္႕သံုးျခင္းမည္၏။ သုိ႕ေသာ္ တျပိဳင္နက္ ေလးပါးစလံုး၏ ပညတ္ခ်က္ကုိလုိက္ခံႏုိင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္။ တစ္ပါးပါး ေဖာ္ထုတ္ထားေသာ ပညတ္ခ်က္ကုိ လိုက္နာရန္အေရးႀကီး၏။ သို႕မဟုတ္ပါက လမ္းမွား၍ စိတ္ႀကိဳက္စိတ္အလိုလိုက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာေႀကာင္႕ျဖစ္သည္။

ထုိ႕ေႀကာင္႕ ဖိကဟ္က်င္႕စဥ္တစ္ခုအေပၚအတည္တက်လိုက္နာရင္ ၀ါဂ်ဗ္ ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ပါက စိတ္ႀကိဳက္ အလုိလိုက္ျခင္းႏွင္႕ မိမိ ကိုုယ္က်ိဳးဖတ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည္။

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ဟဇရသ္ေမာ္လာနာ မြဖ္သီ ယူစြဖ္ (လုဒ္ယာန၀ီ) ၏ မဇဟဗ္မ်ားအေႀကာင္းေရးေျဖဆုိထားေသာ ဖသ္၀ါလုဒ္ယာန၀ီက်မ္း(2) အား မွီျငမ္း ေရးသားသည္။

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management