ဒုကၡသည္မ်ားကုိ ကယ္တင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ သေဘၤာ ကပၸတိန္အား ႏုိင္ငံတကာမွ ဂုဏ္ျပဳ

ဇြန္လ (၉) ရက္ ေန႔က ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ လွသည့္ ပင္လယ္ ျပင္တြင္ ဒုကၡ သည္မ်ားအား သက္စြန္႔ ဆံဖ်ား ကယ္တင္ ႏုိင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ သေဘၤာ ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္ အား ႏိုင္ငံတကာ မွ တေလး တစား ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္ျပဳ ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ စပိန္ သတင္းစာ မ်ားက ဦးေဇာ္ေအာင္ ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္မႈ၊ ရဲ၀ံ့ မႈမ်ားကို တခမ္း တနား ေဖာ္ျပခဲ့ သလို ျမန္မာ့ သတင္း မီဒီယာမ်ား ကလည္း လူသားခ်င္း စာနာ မႈျဖင့္ စြန္႔စား ခဲ့ေသာ ၎၏ စိတ္ထား ႏွင့္ လုပ္ရပ္ကို အေလးထား ဂုဏ္ျပဳခဲ့ ၾကသည္။ ဇြန္လ (၉) ရက္ေန႔က စပိန္ႏိုင္ငံ၊ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္း ကမ္းလြန္ မွ ကီလိုမီတာ (၅၅၀) အကြာမွ ရြက္ေလွ တစ္စင္း ထံမွ အေရးေပၚ အကူ အညီ ေတာင္းခံသည့္ SOS သတင္း ေပးပို႔ မႈကို MTM Princess သေဘၤာ ေပၚမွ ဖမ္းယူ ရရွိ ခဲ့သည္။ သေဘၤာသား (၂၂) ဦးအနက္ ကပၸတိန္ အပါအ၀င္ ျမန္မာ သေဘၤာသားခ်ည္း (၂၁)ဦး လုိက္ပါ လာေသာ MTM Princess သည္ အဆိုပါ သတင္း ေပးပို႔ မႈကို ရရွိ ၿပီးေနာက္ သေဘၤာ ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္ က ယင္း ဒုကၡသည္ မ်ားအား ကယ္တင္ရန္ သေဘၤာသား မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးခဲ့ သလုိ သေဘၤာ ကုမၸဏီ သို႔လည္း အေၾကာင္းၾကား ခဲ့သည္။ ကုမၸဏီ ထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိေသာ အခါ မာရွယ္လ္ကၽြန္း ႏုိင္ငံ အလံ လႊင့္ထူ ထားေသာ MTM Princess သည္ ေဘးေတြ႕ ေနသည့္ အေပ်ာ္စီး အပမ္းေျဖ ရြက္ေလွ Octogon ထံသို႔ ဦးတည္ ခုတ္ေမာင္းခဲ့ ေလေတာ့သည္။ ယင္း ရြက္ေလွ ေပၚတြင္ ၿဗိတိန္ မွ အပမ္းေျဖခရီး ထြက္လာေသာ စံုတြဲ ႏွစ္တြဲ လိုက္ပါလာ ခဲ့ၿပီး ျပင္းထန္ေသာ ရာသီ ဥတုတြင္ ရြက္ေလွ နစ္ျမဳပ္ ခါနီး အေျခ အေန ႀကံဳေနျခင္းေၾကာင့္ SOS အကူအညီ ေတာင္းခံ မႈကို ထုတ္လႊင့္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးေဇာ္ေအာင္သည္ SOS ေၾကညာ ခ်က္ကို လက္ခံ ရရွိ ခ်ိန္တြင္ မူလ ထုတ္လႊင့္သည္ထက္ (၃) နာရီ ေနာက္က် ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားရန္ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ MTM Princess သည္ Octagon ႏွင့္ ေရမိုင္ (၉) မိုင္ အကြာသို႔ ေရာက္ရွိ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ျပင္းထန္ေသာ ေလမုန္တိုင္း ႏွင့္ လိႈင္းမ်ား ေၾကာင့္ လွမ္းျမင္ ရေသာ အေန အထားသည္ ေရမိုင္ (၇) မိုင္ထက္ မပိုခဲ့ေပ။ Octagon ၏ အထက္ ေ၀ဟင္တြင္ ကမ္းေျခေစာင့္ ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္းက ၀ဲပ်ံ ေနခဲ့ ေသာ္လည္း ျပင္းထန္ လွသည့္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ မ်ားအား ကယ္တင္ ႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္သည္ MTM Princess ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္ ထံတြင္သာ က်ေရာက္လာ ခဲ့သည္။ဦးေဇာ္ေအာင္သည္ ပထမ တစ္ႀကိမ္ Octagon sailing ship နားသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ ေသာ္လည္း လိႈင္းမ်ား၏ ပုတ္ထုတ္ မႈေၾကာင့္ အဆင္ မေျပဘဲ ေရယာဥ္ ႏွစ္စင္း ကြာထြက္ သြားခဲ့သည္။ MTM Princess မွ သေဘၤာသား မ်ားသည္ အဖြဲ႕ (၃) ခုခြဲကာ ရြက္ေလွအား ဆိုင္းႀကိဳး မ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ဆြဲထား ႏိုင္ရန္ အင္တိုက္ အားတိုက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ ၾကသည္။ ပထမ တစ္ႀကိမ္ ႀကိဳးပမ္း မႈတြင္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ ေသာ္လည္း ဒုကၡသည္ ၿဗိတိသွ် လူမ်ိဳး (၄) ဦးအား ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ လွသည့္ ပင္လယ္ျပင္ႀကီး ထဲတြင္ မထားခဲ့ ႏုိင္ေသာ ဦးေဇာ္ေအာင္ ႏွင့္ သေဘၤာသား မ်ားသည္ မဆုတ္မနစ္ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္း ၾကသည္။ အခက္ အခဲမ်ား ၾကားမွ ေနာက္ဆံုး ရလဒ္ အျဖစ္ အသက္ (၅၈) ႏွစ္ အရြယ္ အသက္ အႀကီးဆံုး ဒုကၡသည္ ကို ၎တို႔ သည္ MTM Princess သို႔ ဦးစြာ ဆြဲတင္ ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တြင္ေတာ့ က်န္ရွိသူ (၃) ဦး လံုးအား ေအာင္ျမင္စြာ ကယ္တင္ႏုိင္ ခဲ့သည္။ MTM Princess မွ သူရဲေကာင္း တစ္စု၏ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ မႈကို ကမ္းေျခေစာင့္ ရဟတ္ယာဥ္က ေတာက္ေလွ်ာက ေစာင့္ၾကည့္ ေနခဲ့ ၿပီးေနာက္ ဒုကၡသည္ အားလံုး လံုၿခံဳ သြားေၾကာင္း ေသခ်ာ ခ်ိန္တြင္ ကမ္းေျခသို႔ ပ်ံသန္း ထြက္ခြာ သြားေတာ့ သည္။ ဒီဗြန္တြင္ ေနထိုင္ သည့္ မိုက္ခ္အာႏိုးလ္၊ ဘာဘရာအာႏိုးလ္၊ မစ္ဒ္လန္းစ္ မွ ေဒးဗစ္ဂၽြန္ဆန္ ႏွင့္ အန္ဂ်ယ္လာဂၽြန္ဆန္ တို႔ (၄) ဦးလံုး MTM Princess ႏွင့္ အတူ ေဘးမသီရန္မခ ကမ္းေျခသို႔ ျပန္ေရာက္ခဲ့ ေသာ္လည္း Octagon ရြက္ေလွ ကိုမူ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ ရေၾကာင္း သိရသည္။ဇြန္လ ကုန္က ရန္ကုန္ သို႔ ျပန္ေရာက္ လာသည့္ ကပၸတိန္ ဦးေဇာ္ေအာင္ အား မိသားစုက ဂုဏ္ယူ ၀ံ့ၾကြားစြာ ႀကိဳဆိုခဲ့ ၾကသည္။ အဏၰ၀ါ ေရျပင္တြင္ သူရဲေကာင္း ဆန္ဆန္ အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္း ခဲ့သည့္ ပုလဲ ႏွင့္ ငါး လုပ္ငန္း ကပၸတိန္ေဟာင္းက ယခု လုပ္ရပ္သည္ ၎၏ တာ၀န္ဟု ခံယူ ထားေၾကာင္း၊ MTM Princess မွ သေဘၤာ သားမ်ား အားလံုး ၎ႏွင့္ လက္တြဲ ညီညီ ႀကိဳးပမ္း မႈေၾကာင့္ ယခု စြမ္းေဆာင္ မႈမ်ိဳး ျပဳလုပ္ ႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္း မီဒီယာ မ်ားသို႔ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။ ယင္းသည္ (၁၉၉၆) ခုႏွစ္ ကတည္းက အရာရွိ တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး MTM Princess သည္ ၎ တာ၀န္ ယူသည့္ ဒုတိယေျမာက္ သေဘၤာ ျဖစ္သည္။ မိခင္ ျဖစ္သူ၏ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းသာစြာ ႀကိဳဆို မႈကို ခံယူ ခဲ့ရသည့္ ကပၸတိန္က မိမိ တို႔၏ လူသားခ်င္း စာနာ မႈျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ မႈအတြက္ ၾကည္ႏူး မိေၾကာင္း၊ ထိုႀကိဳးပမ္း မႈေၾကာင့္ ၿဗိတိန္ ႏုိင္ငံက မည္သို႔ ဂုဏ္ျပဳမည္ ဆိုေသာ အခ်က္အား မစဥ္းစား ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကား သြားသည္။ Octagon ကိစၥ သည္ ျမန္မာ သေဘၤာသား မ်ား၏ ပင္လယ္ ျပင္တြင္ စြန္႔စား ကယ္တင္ မႈမ်ား အနက္ ပထမဆံုး မဟုတ္ေခ်။ တရုတ္ေတာင္ ပင္လယ္ တြင္ နစ္ျမဳပ္ ေနသည့္ ဗီယက္နမ္ ငါးဖမ္းေလွ တစ္စင္း မွ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦး ကိုလည္း ျမန္မာ သေဘၤာသား မ်ား ကယ္တင္ခဲ့ ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း Octagon ကိစၥ မွာမူ ႏုိင္ငံတကာမွ ျမန္မာ့ သတၱိကို အေလး အနက္ထား အသိ အမွတ္ ျပဳေစမည့္ ႀကီးက်ယ္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈ တစ္ခု ျဖစ္ေစ ခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ပ င္လယ္ကူး သေဘၤာသားမ်ား အဖြဲ႕ႀကီးမွ ဦးစိုးမင္းေအာင္က MTM Princess မွ ျမန္မာ သေဘၤာသား မ်ားသည္ ျမန္မာကို ကမာၻသိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ျပခဲ့ေၾကာင္း ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆိုသြားခဲ့ ေၾကာင္း ပလဲနက္ ၀ပ္ဆိုဒ္တြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။

0 comments:

Post a Comment

Burma Youth's Islamic Center

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management