لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ျမန္မာမြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ ယေန႔အခါ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အမိႏုိင္ငံရင္းတြင္ အခက္ အခဲမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။ ထိုအခက္အခဲမ်ားတြင္ ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ စီးပြားေရး အေျခအေနမ်ား သည္ ထိပ္ဆံုးတြင္ရွိေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မ်ားစြာေသာ မြတ္စ္လင္မ္တို႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို စြန္႔လႊတ္ ကာ ကမာၻ႕ႏုိင္ငံအသီးသီးတြင္ တရား၀င္နည္းလမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တရားမ၀င္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ သြားေရာက္ၾကရင္း မိမိတို႔ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ျပႆမ်ား၏ ေျပလည္ရာနည္းလမ္းမ်ားကို ရွာေဖြ ေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လည္း အဆင္ေျပၾကသလို အခ်ဳိ႕လည္း အခက္အခဲမ်ားစြာျဖင့္ ဘ၀ကို ရုန္းကန္ေနၾက သည္။ သို႔ေသာ္ အစဥ္ေျပသူနည္းသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ကာ အမ်ားအားျဖင့္ အစဥ္မေျပၾကဘဲ၊ မ်ားစြာ ေသာ ဒုကၡအေပါင္းကို ခါးစီးခံေနၾကရသည္။
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ေနၾကသည့္ ျမန္မာ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ လူမႈေရး စီးပြားေရး ျပႆမ်ား မ်ားစြာမရွိေသာ္လည္း ဘာသာေရး ျပႆမ်ား ဘာသာအယူ စြန္႔လႊတ္မႈ ျပႆနာမ်ား တုိးတက္ျဖစ္ေပၚေနသည္ကိုသိရသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ေရာက္ေနသည့္ ျမန္မာမြတ္စ္လင္မ္တို႔အဖိုမူ အဆုိပါျပႆနာ သံုးမ်ဳိးလံုးကို ခံစားေနၾကရသည္။ အထူးသျဖင့္ မေလးရွား ႏုိင္ငံသို႔ေရာက္ေနၾကသည့္ ျမန္မာမြတ္စ္လင္မ္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ လူမႈဘ၀ႏွင့္ စီးပြားေရးျပႆနာမ်ားကို အခက္အခဲမ်ားစြာျဖင့္ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းေနရင္း မိမိတို႔၏ ဘာသာေရးတာ၀န္မ်ားကို ေက်ပြန္ေအာင္ မျဖည့္ဆည္းႏုိင္ေတာ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ အထူးသျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ သားသမီးမ်ားသည္ မိဘမ်ား၏ စီးပြား မေျပလည္မႈမ်ားေၾကာင့္ အေျခခံပညာေရး ကင္းေ၀းရကာ၊ အလြန္ႀကီးမားေသာ ပ်က္စီးျခင္းတြင္ ေရာက္ေနၾကေလသည္။ မ်ားစြာေသာ လူငယ္တို႔သည္ တရား၀င္ ေခတ္ပညာရပ္မ်ား မသင္ၾကားႏုိင္သလို အေျခခံ အစၥလာမ္ဘာသာေရး ပညာရပ္မ်ားလည္း သင္ၾကားႏုိင္ျခင္းမရွိၾကပါ။ သူတုိ႔တြင္ ေလာကီပညာရပ္ မ်ားေလာကုတၱရာ ပညာရပ္မ်ား မရွိသည့္အခါ မည္သို႔မည္ပံု လုပ္ကိုင္ေနထုိင္ စားေသာက္ေနၾကသနည္း။
ယေန႔ ျမန္မာ မြတ္စ္လင္မ္ တို႔အတြင္း အမ်ားအားျဖင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ ျပႆနာမ်ားတြင္ ကေလး အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာမ်ား၊ ကေလးဘ၀ ပညာမသင္ၾကားႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆက္ တြဲ စာရိတၱဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအလုပ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ တရားမ၀င္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ လိင္မႈဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ျပႆနာမ်ား၊ လူမႈေရးျပႆနာမ်ား၊ အိမ္ေထာင္ေရးျပႆနာမ်ား၊ ေဆး၊ အရက္၊ ဆြဲလန္းျခင္း ႏွင့္ ေဆး ေရာင္း၀ယ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ရာဇ၀တ္မႈ ျပႆနာမ်ား၊ သူတို႔၏ ျပႆနာမ်ားကို မည္သို႔မည္ပံု ကူညီေျဖရွင္းေပးမည္နည္း။
အမ်ားအားျဖင့္ လူသားခ်င္းအကူအညီေပးေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ ဒုကၡသည္မ်ား၏ လူမႈေရးျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးျခင္း၊ သာေရး၊ နာေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ကူအညီ ေပးျခင္း၊ လူမႈျပႆနာ အႀကံေပးျခင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ မိဘမဲ့မ်ားအား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ အကူအညီမဲ့ ဘုိးဘြားမ်ား ကူညီေပးျခင္း၊ စီးပြားေရးျပႆနာမ်ား၊ အလုပ္အကုိင္ရွာေဖြေပးျခင္း၊ ေငြေၾကးကူညီေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ေငြေၾကးကူညီျခင္းႏွင့္ အျခားအကူအညီတို႔သည္ စင္စစ္ တခဏတာအတြက္ ကူညီျခင္းသေဘာပင္ျဖစ္သည္။ ေငြကုန္လွ်င္ အဆုိပါျပႆနာမ်ားသည္ ျပန္လည္ ေပၚေပါက္လာတတ္ သည္ခ်ည္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးပြားေသာ၊ ေသခ်ာေသာ၊ အကူအညီေပးျခင္းသည္ ျမန္မာမြတ္စ္လင္မ္တို႔ကို ပညာေပး ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ပညာတတ္လွ်င္ လူတို႔သည္ အမွားအမွန္ကို လည္းေကာင္း အေကာင္းအဆိုးကိုလည္း ေကာင္း ခြဲျခားတတ္သည့္ အရည္အခ်င္း ရရွိလာသည္။
အမွားအမွန္ကို ပုိင္းျခားတတ္သည့္ အရည္အခ်င္းဟူသည္ လူတုိင္းအတြက္ အလြန္အေရးပါေသာ ရတနာ တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ၄င္းရတနာျဖင့္ လူသည္ အေကာင္းဆံုးေသာ အေျခအေနကို ဖန္တီးႏုိင္သည္။ ဟရာမ္ ႏွင့္ ဟလာလ္ကို ခြဲျခားႏုိင္သည္။ မတရားမႈႏွင့္ တရားမႈကို ခြဲျခားႏုိင္သည္။ အေကာင္းႏွင့္ အဆုိးကို ခြဲျခား ႏိုင္သည္။ အႏုိင္ႏွင့္ အရံႈးကို သိႏုိင္သည္။ ေကာင္းေသာလမ္းႏွင့္ မေကာင္းေသာ လမ္းကို ခြဲျခားႏုိင္သည္။ သို႔ျဖင့္ ပညာတတ္သူ ဆင္ျခင္တတ္သူသည္ မေကာင္းသည့္အေျခအေနမွ ေကာင္းသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ႏုိင္သည္။ ရံႈးေနသည့္ေနရာမွ ေအာင္ျမင္သည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္လာႏုိင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ လူတစ္ဦးကို သူေကာင္းျပဳျခင္းသည္ သူ႔ကို ပညာတတ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္သာ လုပ္ေပးျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ပညာတတ္သူသာလွ်င္ ေအာင္ျမင္သူျဖစ္ပါသည္။
ပညာတတ္သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ မည္သို႔လုပ္မည္နည္း။ ပညာဆိုသည္ကို မည္သို႔ သံုသပ္မည္နည္း။ ယေန႔ ေခတ္တြင္ ဘာသာေရးပညာသည္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအဖို႔ မရွိမေန တတ္ထားရမည့္ (ဖရ္ဇီအုိင္န္) အေျခခံပညာရပ္ျဖစ္သည္။ ေခတ္ႏွင့္အညီ ေနထုိင္တတ္ရန္ ေခတ္ပညာကိုေကာင္းစြာ တတ္ေျမာက္ရန္ လိုအပ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ မြတ္စ္လင္တုိင္းသည္ အစၥလာမ္ မ႑ိဳင္ႀကီး ငါးပါးကို ေကာင္းစြာ နားလည္ တတ္ေျမာက္ထားရမည္။ ဘာသာေရးပညာကို တဖက္ကမ္းခပ္ေအာင္ တတ္ေျမာက္ျခင္းသည္ (ဖရ္ဇီ ကီဖာယာ) လူအနည္းငယ္ တတ္ေျမာက္လွ်င္ လံုေလာက္ၿပီျဖစ္သည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဆရာ၀န္ျဖစ္ျခင္း အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္ျခင္းသည္ လူအခ်ဳိ႕အေနျဖင့္ တတ္ေျမာက္လွ်င္ လံုေလာက္ၿပီဟု ဆုိလိုျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ျဖင့္လွ်င္ မြတ္စ္လင္တိုင္းသည္ ေခတ္ပညာတတ္မ်ားျဖင့္သင့္ၿပီး အေျခခံဘာသာေရး ပညာကိုလည္း မျဖစ္မေနတတ္ေျမာက္ထားရန္ လိုအပ္သည္။ ယေန႔ ပညာရွင္၊ ေငြရွင္ ေၾကးရွင္ မြတ္စ္လင္တုိင္းသည္ မိမိ တို႔၏ ပညာႏွင့္ ေငြကို အဆိုပါ မြတ္စ္လင္မ္တိုင္း ပညာတတ္ေျမာက္ေရးကိစၥတြင္ အသံုးျပဳသင့္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) မိန္႔သည္မွာ အသင္တို႔သည္ သံုးမ်ဳိးေသာ လူသား စာရင္းတြင္ ပါ၀င္သင့္ၿပီး စတုတၳ ေျမာက္စာရင္းတြင္ မပါ၀င္သင့္ဟု မိန္႔ထားပါသည္။ ပထမမွာ ပညာသင္ေပးသူစာရင္း၊ ဒုတိယမွာ ပညာသင္ယူသူစာရင္းႏွင့္ တတိယမွာ ပညာသင္သူႏွင့္ ပညာသင္ယူတို႔အား ကူညီသူစာရင္းျဖစ္ၿပီး စတုတၳ စာရင္းမွာ အဆိုပါ သံုးဦးေသာ စာရင္းတြင္ မပါ၀င္ဘဲ မသိက်ဳိးကၽြန္ေနသူတို႔၏ စာရင္းပင္ျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ တာ၀န္ရွိသူတိုင္းသည္ အဆုိပါ ပထမ စာရင္းသံုးမ်ဳိးတြင္ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုေသာ စာရင္းတြင္ ပါ၀င္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပညာေရးလုပ္ငန္မ်ားကို မည္သို႔မည္ပံုလုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ သင့္သနည္း။ ေဖၚျပပါ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အေကာင္းအထည္ေဖၚေဆာင္ရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိေသာ နည္းလမ္းမ်ား ကို ေလ့လာေဆြးေႏြးရမည္။
ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ ပညာေရး
လူငယ္မ်ားႏွင့္ ပညာေရး
အထက္ပါတန္းပညာရပ္မ်ားသင္ၾကားေရး
အထက္တန္းပညာရပ္ မသင္ၾကားႏုိင္သူမ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းပညာရပ္မ်ားႏွင့္ လက္မႈပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားေရး၊
အလုပ္သမား လူတန္းစားမ်ားအတြက္ ပညာေပးလုပ္ငန္းမ်ား၊ အေျခခံ အစၥလာမ္ ဘာသာေရး ပညာရပ္ မ်ားကို သင္ၾကာေပးျခင္း၊
အမ်ဳိးသမီးမ်ား ဘာသာေရးပညာေပးသင္တန္း၊
အစၥလာမ္ဘာသာေရး အေျခခံသင္တန္း၊ အစၥလာမ္ အေျခခံဘာသာရပ္မ်ား၊ သန္႔ရွင္းျခင္း၊ အီမာန္၊ အစၥလာမ္၊ ၀ူဇူျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေရခ်ဳိျခင္း၊ သယမ္မြမ္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ဆြလာသ္အေၾကာင္း။ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္း၊ ဇကာသ္အေၾကာင္း၊ ဟဂ်္အေၾကာင္း၊
အစၥလာမ္သမုိင္းဘာသာရပ္၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) အထုပၸတၱိအက်ဥ္း၊ မိခင္မြန္မ်ား၊ သမၼတႀကီးေလးပါး၊ အီမာမ္ႀကီး ေလးပါး၊ အစၥလာမ္ သကၠရာဇ္၊ အစၥလာမ္ သမုိင္းႏွင့္ အဓိကျဖစ္ရပ္မ်ား၊
ျမန္မာမြတ္စ္လင္မ္ သမုိင္းဘာသာရပ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံရာဇ၀င္၊ အစၥလာမ္္သာသနာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိ ျခင္း၊ ျမန္မာမြတ္စ္လင္မ္သမုိင္း။
အစၥလာမ္ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာရပ္၊ အစၥလာမ္ လူမႈ ဆက္ဆံေရးက႑မ်ား၊ စာရိတၱျမွင့္တင္ေရး ပညာေပး။
အထက္ပါလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ပညာေရးလုပ္န္းေကာ္မီတီ တစ္ခုကို ဖြဲ႕စည္းရမည္။ ၄င္းလုပ္ငန္းေကာ္မီတီသည္ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္ႏုိင္မည့္ ဂရုိဂ်က္ တစ္ခုကို ေရးဆြဲရမည္။
လက္ငင္းလုပ္ႏုိင္ေျခရွိေသာလုပ္ငန္းမ်ားမွာ
ကေလးငယ္မ်ား ပညာေပးသင္တန္း (ေခတ္ပညာႏွင့္ ဘာသာေရး)
အရြယ္ေရာက္သူမ်ား အစၥလာမ့္ အေျခခံသင္တန္း
အမ်ဳိးသမီးမ်ား အစၥလာမ့္ အေျခခံသင္တန္း
အစၥလာမ္ဘာသာေျပာင္းလာသူမ်ားအား အစၥလာမ့္အေျခခံသင္တန္း၊
လူငယ္မ်ားအား လက္မႈႏွင့္ စက္မႈ ပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားေပးေရး၊
Maulana Akbarshah
UIA
President
Education committee
Myanmar Muslim Association of Malaysia
0 comments:
Post a Comment
Burma Youth's Islamic Center